TT Ads

Har du en virksomhed som sælger produkter til andre virksomheder, og er du ikke allerede i gang med B2B marketing, så er det på tide at komme i gang. B2B marketing, eller business to business marketing, er en målrettet form for markedsføring, der tager hensyn til den forskel der er på et salg til private og til erhvervskunder. Når du sælger til andre virksomheder, vil der nemlig være forskel i beslutningsprocessen hos din køber, frem for den proces en privat kunde gennemgår inden et køb. Det er denne forskel i købsprocessen du tager højde for og bruger konstruktivt i B2B marketing. Her kommer 3 tips der får dig godt i gang.

Vær opmærksom på beslutningsprocessen

Når du skal i gang med B2B marketing, er den første ting du skal være opmærksom på, at der er en anden beslutningsproces inden et køb, end der er hos private kunder. Et salg fra virksomhed til virksomhed, betyder som regel, at der er tale om et salg af større omfang end til private. Samtidig er der gerne flere mennesker involveret i beslutningsprocessen. Når virksomheden først begynder at overveje et køb, skal det typisk godkendes og besluttes gennem flere niveauer af ledelse. Det er altså ikke en enkelt person du skal have gjort klar til købet, som det er ved et privatsalg. Det betyder ofte, at beslutningsprocessen kommer til at tage længere tid, og har flere trin, inden virksomheden er klar til et køb. Det skal du være opmærksom på, så du kan sætte ind med et tilbud på det rette tidspunkt i din kundes proces.

Sørg for at have gode leads

En effektiv leadgenerering er utroligt vigtig for din marketing generelt og ikke mindre for din B2B marketing. Med leadgenerering sørger du for hele tiden at identificere potentielle kunder, og guide dem bedst muligt gennem processen, fra de møder dit produkt, til de vælger at købe. Ikke alene kan du blive opmærksom på leads, men du kan også blive meget klogere på den adfærd de vil udvise op til et køb. Du kan dermed altid identificere de varme leads, og  sætte ind med et tilbud der fremmer salg, på præcist det tidspunkt, hvor de er klar til at sige ja.

Optimer dine søgemaskineresultater

Du kan være helt sikker på, at dine erhvervskunder vil gøre deres research inden de køber dit produkt. Lige så vel, som du helst skal være sikker på, at de finder din hjemmeside i første omgang. Du skal derfor være helt skarp på din SEO. Det er der mange måder at gøre på, og det kan anbefales at sætte ind så bredt som muligt. Det gælder også for, at din hjemmeside skal leve op til de krav der er, til at den vil komme så højt op i resultaterne som overhovedet muligt. Tjek derfor hastigheden på din hjemmeside, og sørg for indholdet lever op til god SEO. Når du kommer højt op på søgemaskinerne, vil din hjemmeside fremstå langt mere troværdig, samtidig med, at den vil blive set af flere.

TT Ads